Den 18 augusti på Hamburger Börs i Stockholm avgörs tävlingen om priset årets hantverkare i olika kategorier som målare, snickare, elektriker m.fl. Vinnaren är framröstad av kunder och flest röster vinner.
Norrköpings företaget Let´s Paint Måleri & Design vinner för andra året i rad Årets Stora Måleriföretag Sverige.
Det är ett glatt gäng medarbetare från Let´s Paint Måleri som förväntansfullt åker till Stockholm på fredag förmiddag den 18 augusti för att gå på den härliga galan Årets Hantverkare 2023 som på kvällen hålls i Hamburger börs, dit är Sveriges hantverkare inbjudna för att fira vinnarna och umgås med andra hantverkare från hela Sverige.
”Vi var nervösa och förväntansfulla, vi vann priset Årets Stora Måleri företag Sverige 2022 och i år ville vi vinna ännu mer, för att visa att vi är här för att stanna. Men vi vet också att det är stor konturens och det finns många riktigt fantastiska måleri företag där ute så vi var mycket ödmjuka inför att det eventuellt inte skulle vara vi som skulle få ta emot priset” berättar Natalie.
Näst sist, strax innan Årets Snickare presenteras är det dags för kategorin Åres Måleriföretag att presenteras. Först ut är Årets Måleriföretag Små, sedan presenteras Årets Måleriföretag Medelstora och sen var det dags att presentera Årets Måleriföretag Stora.
– Stämningen var spänd, vi tittade alla nervöst på varandra, strax innan vinnaren ropas upp börjar personer vid grannborden att ropa Let´s Paint Let´s Paint, vilket kändes extra fint att det fanns personer i rummet som hejade på oss berättar Natalie.
- Sedan ropas vi upp som vinnare och vi får tillsammans inta scen och ta emot priset, blommor och en check på 10.000 kr att använda hos huvudsponsorn Dorunner.
Gänget från Let´s Paint får hålla ett tal på scen och sedan slussas vidare till fotoväggen för att fotograferas och hålla en vinnarintervju.
- Det allra finaste med detta för oss som ägare är att våra medarbetare får gå upp på scen och ta emot pris, hålla tal och firas för det fantastiska jobb dom gör, och extra fint är det för mig och Jimmy som ägare att vi får ett kvitto på att kunderna ser det hårda jobb som alla hos oss gör, från första penseldrag till slut kontakt med kunden och är villiga att rösta fram oss som vinnare berättar Natalie.